Apotheek Prinsenland

M. van Eijsden-Vinkstraat 474 3066HG Rotterdam Tel:010-4555750 Fax:010-4553007

Veelgestelde vragen

Veelgestelde Vragen

Wanneer is de apotheek geopend?

  • Maandag tot vrijdag: 08.00 – 17.30 uur

Waar kan ik bij SPOED terecht na openingstijden?

Tot hoe laat bezorgt de apotheek?

  • De apotheek bezorgt kosteloos op werkdagen tussen 12.00 uur en 16.00 uur. Bezorgen wordt in de regel gedaan door Natasha en Wil.

  • Als u niet thuis bent en het pakket opnieuw bezorgd moet worden, wordt hiervoor een bedrag van €5,00 in rekening gebracht.

Kan ik ook buiten openingstijden medicatie ophalen?

  • Ja, u kunt medicatie ophalen uit de 24-uurs medicijnkluis. Deze kluis is 24 uur per dag beschikbaar gedurende 3 dagen. Aanmelden is noodzakelijk. U kunt een email sturen met uw gegevens en 06 nummer

Hoe kan ik zien of mijn recept klaarstaat?

  • U ontvangt een sms’je binnen 2 werkdagen als uw recept klaarstaat. Dit gebeurt alleen als uw 06-nummer bekend is bij ons. U kunt het ook inzien via MijnGezondheid.net.

Hoe kan ik de apotheek het snelst bereiken?

  • Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 – 12.00 uur en 14.00 – 17.30 uur. Tussen 12.00 en 14.00 uur kunnen we niet telefonisch bereikbaar zijn vanwege de lunch. U kunt uiteraard ook een email sturen via mijngezondheid.net Op die manier hebben wij alle gegevens bij de hand en kunnen wij u sneller helpen.

Ik zie geen papieren recepten meer, klopt dat?

  • Ja, we werken papierloos, dus alles wordt digitaal verwerkt, van recepten tot aan de bestellingen. Dit bespaart tijd en helpt ons meer focus te leggen op de service.

Zijn jullie gekoppeld met alle artsen?

  • Ja, we hebben een directe koppeling met artsen in de wijken Prinsenland, Lage Land, en Oosterflank. We kunnen de herhaalservice aanbieden voor chronische medicatie via deze koppeling.

Wie werken er allemaal in de apotheek?

  • De apotheker is eindverantwoordelijk en is doorgaans elke dag aanwezig. Bij haar afwezigheid tijdens vakantie of studie, is er altijd een waarnemer bereikbaar. Onze vaste waarnemer is dhr Altug, werkzaam als apotheker in de Dante Apotheek. We hebben ook een teamleider, apothekersassistenten en regelmatig stagiaires in opleiding. Ook bieden wij farmacie studenten een stageplek in de apotheek. De bezorging wordt uitgevoerd door 2 dames Natasha en Wil. Natasha bezorgt de reguliere medicatie, Wil bezorgt om de week de baxterrollen in de brievenbus.

Hoe gaan jullie om met geneesmiddeltekorten ?

Wij proberen dagelijks meerdere keren per dag geneesmiddelen te bestellen bij diverse leveranciers. Helaas hebben we ook te maken met tekorten. U kunt ons helpen door u aan te melden voor de herhaalservice, zodat wij de benodigde medicijnen ruim op tijd kunnen bestellen, vooral wanneer deze mogelijk in nazending komen te staan.

Hoe zit het met de prijzen en vergoeding ?

Haalt u een receptmedicijn op in de apotheek? Dan wordt dit meestal vergoed door uw zorgverzekeraar. Maar let op: de eerste 385 euro betaalt u zelf.

 


Retourbeleid van de Apotheek:

  1. Geneesmiddelen:

    • Geen retouren mogelijk voor geneesmiddelen, ongeacht of de verpakking geopend of ongeopend is.

  2. Medische Hulpmiddelen en Gezondheidsproducten:

    • Geen retouren, tenzij het product defect is. Retouren kunnen binnen 14 dagen na aankoop worden aangemeld, mits ongebruikt en in originele verpakking.

  3. Cosmetica en Persoonlijke Verzorging:

    • Geopende producten kunnen niet worden geretourneerd, tenzij ze defect of beschadigd zijn.

  4. Defecte of Beschadigde Producten:

    • Neem binnen 48 uur na ontvangst contact op als een product defect of beschadigd is. Wij zullen het product vervangen of het aankoopbedrag terugstorten.

  5. Speciale Bestellingen:

    • Er zijn geen retouren mogelijk voor op maat gemaakte of speciaal bestelde producten, tenzij deze defect of beschadigd zijn bij levering


Uw Mening Telt

Wij zijn altijd op zoek naar manieren om onze producten en dienstverlening te verbeteren. Uw mening is daarbij van groot belang. Heeft u een suggestie om onze service te verbeteren? Dan horen we dat graag van u.


Heeft u een Klacht?

Vervelend dat u niet tevreden bent. Wij vinden het belangrijk om klachten serieus te nemen. Bespreek uw klacht met een van onze medewerkers of de apotheker. We gaan direct aan de slag om samen tot een oplossing te komen. Mocht het niet lukken om samen tot een oplossing te komen, dan kunt u hier lezen wat u verder kunt doen.


Vragen of Klachten over de Rekening?

Voor vragen of klachten over de zorgnota kunt u terecht bij uw zorgverzekeraar. Dit geldt ook voor vragen over de kosten voor farmaceutische zorg. De contactgegevens van uw zorgverzekeraar staan op uw zorgnota of polisblad.