Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Wanneer is de apotheek geopend?
Wij zijn geopend van maandag 08.00 uur tot en met vrijdag 17.30 uur.
Waar kan ik, bij SPOED, terecht na openingstijden ?
U kunt na openingstijden terecht bij de apotheek in het IJsselland Ziekenhuis https://www.ysl.nl/afdelingen-en-specialismen/regioapotheek-ijsselland/
Tot hoe laat bezorgt de apotheek ?
Wij bezorgen iedere werkdag tussen 12.00 uur en 16.00 uur kosteloos. De bezorging wordt in de regel gedaan door Natasha en door Wil. Wil bezorgt in principe alleen de medicijnrollen om de 2 weken. Wij vragen u met klem thuis te blijven om de bezorging aan te kunnen nemen. In de regel wordt de medicatie door de brievenbus gegooid. Echter, bent u niet thuis en wilt u het pakketje opnieuw bezorgd hebben dan brengen wij daarvoor E 5,00 in rekening. Uiteraard kunt u het pakketje ook ophalen in de apotheek of in de medicijnkluis.
Kan ik ook buiten openingstijden de medicatie ophalen ?
Jazeker! U kunt de medicatie ophalen uit de 24 uurs medicijnkluis: deze kluis is 24 uur beschikbaar gedurende 3 dagen. U dient zich hiervoor wel aan te melden. Ook kunt u betalen bij de medicijnkluis. Mochten er producten zijn die vrij verkrijgbaar zijn, dan kunt u dat ook aanvragen.
Hoe kan ik zien of mijn recept klaar staat?
Indien uw 06 nummer bekend is bij ons, zult u binnen 2 werkdagen een sms’je ontvangen. U kunt tevens het een en ander terugzien op mijnngezondheid.net
Tegenwoordig staan heelveel geneesmiddelen in nazending. Wij doen ons uiterste best om alles klaar te maken wat aangevraagd wordt. Soms duurt dit langer dan u van ons gewend bent, omdat wij dat bijvoorbeeld moeten importeren. Wij vragen u daarom op tijd uw medicatie aan te vragen of aan te melden voor de herhaalservice. Op die manier kunnen wij beter inkopen. Indien u na 2 werkdagen geen sms’je heeft ontvangen, kunt u uiteraard contact met ons opnemen.
Hoe kan ik de apotheek het snelst bereiken?
Wij zijn iedere werkdag tussen 08.00 uur en 12.00 uur en 14.00 en 17.30 uur bereikbaar. Op zaterdag tussen 10.00 en 14.00 uur. Tussen 12.00-14.00 uur gaan wij in groepen lunchen en blijven we balie bemannen. Ook maken wij alle recepten klaar die tot de ochtend zijn binnengekomen. U kunt ons daarom tussen 12.00 en 14.00 uur niet bereiken. Uiteraard kunt u ons ook mailen assistenten@apotheekprinsenland.nl. Wij beantwoorden de mails in de regel binnen een werkdag.
Ik zie geen papieren recepten meer, klopt dat?
Dat klopt! Wij werken al een aantal jaren papierloos dat wil zeggen dat alles digitaal verwerkt wordt: van recepten tot aan de bestelling! Hiermee besparen wij papier maar ook enorm veel tijd (printen/ bijvullen / bestellen etc etc). Hierdoor kunnen wij meer tijd besteden aan de balie. Herhaalrecepten voeren wij in het systeem in. U kunt deze altijd nazien in uw dossier op mijngezondheid.net. Daarnaast werken wij met track-and-trace zodat u altijd een sms’je ontvangt!
Zijn jullie gekoppeld met alle artsen ?
Ja en Nee. Wij hebben een op een koppeling met alle artsen in de wijk Prinsenland/ Lage Land en Oosterflank. Omdat wij digitaal werken ontvangen wij echter overal uit Nederland recepten zowel van klinieken,ziekenhuizen maar ook artsen. Door de een op een op verbinding met de huisartsen in de wijk kunnen wij de herhaalservice aanbieden. Dat wil zeggen dat wij uw chronische receptuur kunnen herhalen door een fiatteringsverzoek te sturen. Op die manier heeft u altijd op tijd uw medicatie
Wie werken er allemaal in de apotheek?
In de apotheek werken diverse medewerkers. De apotheker is eindverantwoordelijke en tevens de eigenaar van de apotheek. Zij is in de regel iedere dag aanwezig. Daarnaast werkt er een teamleider die de leiding heeft over de dagelijkse gang van zaken en apothekersassistenten die u aan de balie helpen of telefoon opnemen. Ook hebben wij regelmatig mensen in opleiding tot assistent. De bezorging wordt momenteel gedaan door twee dames. Een goed en gezellig team!
Wat is het retourbeleid in de apotheek ?
Wij streven ernaar om onze klanten te voorzien van de hoogste kwaliteit producten.
Om de veiligheid en integriteit van onze producten te waarborgen, hanteren wij het volgende strikte retourbeleid:
1. **Geneesmiddelen**
Om redenen van gezondheid, veiligheid en wetgeving kunnen wij geen retouren accepteren voor geneesmiddelen, ongeacht of de verpakking geopend of ongeopend is. Dit omvat zowel receptgeneesmiddelen als zelfzorggeneesmiddelen. Geneesmiddelen die onze apotheek hebben verlaten, kunnen niet worden herverpakt of opnieuw verkocht, en daarom accepteren wij geen retouren of omruilingen.
2. **Medische Hulpmiddelen en Gezondheidsproducten**
Voor medische hulpmiddelen en gezondheidsproducten (zoals bloeddrukmeters, verbandmiddelen, testkits, braces, etc.) geldt dat deze niet geretourneerd kunnen worden , tenzij het product defect is. Als het product ongebruikt en in de originele verpakking is, kunnen we een retourverzoek in overweging nemen binnen 14 dagen na aankoop, mits er dus sprake is van een productiefout of schade.
3. **Cosmetica en Persoonlijke Verzorging**
We accepteren geen retouren van geopende cosmetica, hygiëne- of verzorgingsproducten, tenzij deze defect of beschadigd zijn bij ontvangst.
4. **Defecte of Beschadigde Producten**
Indien een product defect of beschadigd bij u is aangekomen, verzoeken wij u binnen 48 uur na ontvangst contact met ons op te nemen. We zullen het product beoordelen en indien nodig kosteloos vervangen of het aankoopbedrag terugstorten.
5. **Speciale bestellingen**
Er zijn geen retouren of omruilingen mogelijk voor op maat gemaakte of speciaal bestelde producten, tenzij deze defect of beschadigd zijn bij levering. Wij verzoeken alle producten die meer dan 50 euro kosten of die speciaal besteld moeten worden van te voren het bedrag te voldoen in de apotheek.